DREPTUL DE RETRAGERE AL CONSUMATORULUI
GENERAL BUSINESS SYSTEM S.R.L. (denumită în continuare”GBS”), este o persoană juridică română, cu sediul în Str. Oxigenului, nr.2A, Cernica, jud Ilfov, cu capital social de 200 lei, fiind înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Ilfov sub nr. J23/1597/2022, având codul de înregistrare fiscală RO3329718, și va asigura Dreptul de Retragere al Consumatorului, în condițiile aplicării prevederilor O.U.G. nr. 34/2014, privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum si pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Doar acei clienți ai www.samsonite.ro, care dețin calitatea de consumatori, respectiv ”orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale” (a se vedeaO.G. nr. 21/1992), beneficiază de dreptul de retragere al consumatorului, aceștia putând returna produsele cumpărate prin intermediul site-ului samsonite.ro, în ambalajul original, în termen de 14 zile de la primire, fără penalități si fără invocarea vreunui motiv.
În acest sens, consumatorul va formula o declarație neechivocă, în care își va exprima decizia de retragere din contract și/sau de a returna produsul comandat sau va putea completa acest formular de retragere, care se completează online, sau prin intermediul poștei.
În conformitate cu dispoziţiile art. 9 din O.U.G. nr. 34/2014,
consumatorul beneficiază de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spatiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri.
În condițiile aplicării dispozițiilor art. 14 alin. 3 din O.U.G. nr. 34/2014, consumatorul va fi responsabil în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor, rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcționării produselor.
GBS va putea percepe taxe suplimentare pentru returnarea acelor produse, la care se vor constata lipsa sau ruperea etichetelor, lipsa ambalajului original, etc., în vederea readucerii produselor la starea inițială. În atare condiții, aceste costuri vor fi unele rezonabile pentru consumator.
În conformitate cu art. 13 din O.U.G. nr. 34/2014, GBS va rambursa toate sumele, pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Plata va fi condiționată de recepționarea produselor sau de prezentarea de către consumator a dovezii, conform căreia acesta a trimis produsele.
Suma rambursată nu va include costul ocazionat de procedura de returnare a produselor, pe care consumatorul îl va suporta.
Suma rambursata in urma returului va fi cea achitata de client la plasarea comenzii.
Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-30 de zile de la acceptarea returului.
Un produs este considerat folosit atunci când:
-
produsul sau ambalajul prezintă urme de uzură (modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi etc)
-
produsul a fost folosit intensiv (de ex. urme de călătorii etc.)
Aspecte de care trebuie ținut cont atunci când se returnează produsele comandate:
-
produsele trebuie să fie în stare foarte bună, să nu fie folosite sau uzate.
-
produsele se pot returna doar în ambalajul original, fără a fi deteriorate (urme de lovituri sau distrus).
-
în situația în care produsele au un sigiliu, acesta nu are voie sa fie desfăcut - produsul trebuie returnat sigilat.
-
starea produselor returnate trebuie să fie la fel ca la achiziționarea/primirea lor. Orice semn de uzură existent pe produs sau ambalaj atrage anularea dreptului de retragere.
-
în cazul în care produsul a fost folosit (fie si numai o singură dată) nu mai permite returnarea lor.
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor, rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si funcționării produselor.
Dacă întâmpinați orice problemă legată de o comandă, care nu pare a putea fi rezolvată prin email sau cu reprezentantul GBS, cu care ați discutat în prealabil, puteți solicita o conciliere suplimentară, contactându-ne pe adresa contact@gbsystem.ro
* Alți clienți, cu excepția consumatorilor, nu pot beneficia de acest Drept de Retragere din contract.
** Produsele care nu sunt conforme specificațiilor de pe site din momentul trimiterii comenzii, se pot returna fără implicarea unor costuri suplimentare din partea clientului, în urma unei notificări scrise.
*** În cazul în care clientul constată o lipsă de conformitate la produs, acesta beneficiază de garanțiile asumate de către SAMSONITE EUROPE N.V. cât și de GBS.
rev. 004.27.02.2019